Školení v USA pro středoškolské učitele

Do 31. března přijímáme přihlášky středoškolských učitelů do programu Fulbright Teaching Excellence and Achievement (TEA). Zájemci si mohou zvolit jedno z následujících zaměření programu:

  1. Všeobecně zaměřené školení
  2. Školení zaměřené na gender
  3. Školení zaměřené na mediální gramotnost
  4. Školení zaměřené na klima

Školení proběhne na jaře nebo na podzim roku 2025 a je plně hrazené, včetně ubytování, stravy a cestovného, škole tak s vysláním pedagoga nevznikají žádné finanční náklady.

Podrobné informace o kurzu a výběrovém řízení najdete zde.

Co o programu říkají absolventi programu?

Michaela Faltusová, Střední škola průmyslová, technická a automobilní, Jihlava

„Moc mě bavily lekce o propagandě, fake news a dezinformacích, ale nejzábavnější a nejzajímavější součástí školení bylo setkání a spolupráce s americkými studenty.“

Ida Vohryzková, VOŠ a SŠ zdravotnická, Ústí nad Labem:

„Říká se, že Američani jsou milí, ale je to přetvářka. Tak milí jsou, neuvěřitelně. A nevěřím tomu, že to není opradvové. Organizátoři vkládají do přípravy celého školení nejen spoustu energie, ale myslím, že i kus srdce, jsem ohromená.“

Jan Matějec, Střední průmyslová škola, Trutnov

„Program Fulbright TEA mi umožnil zcela opustit svou komfortní zónu. Poznal jsem americké školství i americkou společnost, desítky nových kolegů a odborníků. Byla to neuveřitelná škola pro můj profesní i osobní rozvoj.“

Zdeňka Zvoníčková, Gymnázium Tišnov

„Chcete-li se odměnit a získat novou inspiraci, neváhejte dlouho a přihlašte se do programu Fulbright TEA. Bylo to nezapomenutelných šest týdnů.“

A jak se s šestitýdenní absencí kolegů vypořádalo vedení školy?

Mgr. Lenka Hubáčková, ředitelka Gymnázia Dobruška

„Vůbec by mě nenapadlo, že by se nepodařilo práci ve škole při absenci jednoho kolegy zorganizovat. Spolupráce s Fulbrightovou komisí se neodmítá, protože je to celosvětově záležitost prestiže vybrané školy a vybraného jednotlivce. Po dobu nepřítomnosti kolegy jsme spojili síly a pomohli jsme si někdy spojenými hodinami, jindy lekcemi nad rámec obvyklého úvazku. Zainteresované učitele jsme za práci navíc finančně ohodnotili. Získali jsme nové zkušenosti s organizací výuky, a společná zkušenost tak moje angličtináře spojila. Více spolu komunikují a aktivně řeší každodenní výukové situace. Hlavním přínosem je rozhodně přímá práce nově vyškoleného kolegy se žáky ve třídě, kde nabyté poznatky a dovednosti používá v praxi a motivuje další kolegy. Např. tandemová výuka se tak u nás stala naprosto běžnou součástí vyučování.“

PhDr. Miroslava Zoubková, ředitelka VOŠZ a SŠ zdravotnické v Ústí nad Labem

„Protože jsme věděli termín školení s předstihem, výuku jsme zajistili prostřednictvím externího učitele – studenta anglického jazyka, zbývající hodiny si rozdělili ostatní vyučující. Kolegyně Vohryzková byla s námi i se studenty v kontaktu i v průběhu stáže, takže jsme její dojmy a zážitky mohli sdílet. Po skončení školení se kolegyně o nové poznatky podělila s kolegy na předmětové komisi a nyní mnohé novinky a podněty zavádíme do výuky. Ida se navíc se žáky zapojila do korespondenčního projektu The Trevelling Notebook (účastní se žáci z Alžírska, Malajsie, Kyrgyzstánu a Chile). A také se těšíme na spolupráci s americkou asistentkou do výuky angličtiny, která by měla na naší škole začít působit od září 2021. Stáž měla velký přínos nejen pro Idu, ale jednoznačně i pro studenty a další vyučující.“

Podrobněji si o zkušenostech absolventů programu v minulém školním roce můžete přečíst na našem blogu. Šárka Opatová z Gymnázia Děčín o svém praktiku na americké střední škole navíc natočila video.