Přihláška a výběrové řízení
Střední školy, které mají zájem získat asistenta nebo asistentku na školní rok 2022/2023, měly možnost podat přihlášku do 31. prosince 2021.
Při výběru škol sledujeme několik hledisek. Upřednostňujeme žádosti z menších měst v regionech. Asistenty umisťujeme na školy různého typu a různých velikostí, velmi malé školy mohou žádat společně s další školou ve městě. Preferujeme školy, které asistenta pro výuku angličtiny ještě neměly. Díky zvýšené podpoře programu asistenty na stejnou školu můžeme umístit i opakovaně, nejdříve však po čtyřech letech.
Informace o přidělení asistenta školám sdělíme nejpozději během dubna 2022.
Pro zařazení do výběrového řízení vyplňte elektronickou přihlášku.
Přihláška je dostupná na internetu ve formě elektornického dotazníku Google Form. V současné době odkaz není aktivní, protože uzávěrka přihlášek byla 31. prosince 2021. Výběrové řízení pro školní rok 2023/2024 spustíme na podzim roku 2022.
Žádáte-li společně s další školou, obě školy vyplní přihlášku zvlášť a v poslední kolonce uvedou název partnerské školy.
Jaké informace by v přihlášce neměly chybět?Protože chceme, aby všichni naši asistenti byli na školách spokojení a mohli se naplno věnovat výuce, věnujeme velkou pozornost vhodnému párování škol a konkrétních asistentů. Asistenty do škol umisťujeme také podle jejich odborného zaměření, zájmů a koníčků. Američtí stipendisté tyto informace uvádí ve své přihlášce, a my tak můžeme asistenta s velkým zájmem o hru na hudební nástroj umístit na konzervatoř nebo na školu se školním sborem a orchestrem, aktivního volejbalistu přiřadíme ke škole, která má kroužek volejbalu a prvoligový volejbalový tým ve městě. Podrobné zpracování přihlášky, kterou škola posílá je tedy velmi důležité pro výběr vhodného asistenta nebo asistentky, kteří se rychle začlení v novém prostředí. Je proto vhodné v žádosti detailně popsat společenské, kulturní i sportovní aktivity, do kterých se škola zapojuje, i další zajímavé akce v regionu.
Důležitým hlediskem pro nás je i počet anglicky hovořících členů pedagogického sboru, se kterými může asistent nebo asistentka komunikovat v angličtině, trávit volný čas, kteří mohou asistenty např. doprovodit do banky, na poštu nebo k lékaři. Je třeba si uvědomit, že asistenti jsou na začátku pobytu v nelehké situaci, protože jsou v nové zemi, v neznámém městě a nehovoří místním jazykem. Pomoc kolegů nebo i studentů je proto zásadní pro úspěšnou integraci asistentů do nového prostředí. Další společné aktivity navíc mohou zvýšit dopad pedagogické činnosti asistentů.
V případě dotazů k programu se obracejte na koordinátorku programu Kristýnu Džmuráňovou.