Přihláška a výběrové řízení
Střední školy, které mají zájem získat asistenta nebo asistentku na školní rok 2024/2025, mohou podat přihlášku do 31. prosince 2023.
Při výběru škol sledujeme několik hledisek. Upřednostňujeme žádosti z menších měst v regionech. Asistenty umisťujeme na školy různého typu a různých velikostí, velmi malé školy mohou žádat společně s další školou ve městě. Preferujeme školy, které asistenta pro výuku angličtiny ještě neměly. Díky zvýšené podpoře programu asistenty na stejnou školu můžeme umístit i opakovaně, nejdříve však po čtyřech letech.
Pro zařazení do výběrového řízení vyplňte elektronickou přihlášku.
Přihláška je dostupná na internetu ve formě elektornického dotazníku Google Form. Zástupci středních škol (nejčastěji učitelé anglického jazyka) mohou přihlášku podat do 31. prosince 2023. Výběrové řízení asistentů a škol pro školní rok 2024/2025 proběhne během zimy a výsledky výběrového řízení školám sdělíme nejpozději během dubna 2024.
Žádáte-li společně s další školou, obě školy vyplní přihlášku zvlášť a v poslední kolonce uvedou název partnerské školy.
Jaké informace by v přihlášce neměly chybět?Protože chceme, aby všichni naši asistenti byli na školách spokojení a mohli se naplno věnovat výuce, věnujeme velkou pozornost vhodnému párování škol a konkrétních asistentů. Asistenty do škol umisťujeme také podle jejich odborného zaměření, zájmů a koníčků. Američtí stipendisté tyto informace uvádí ve své přihlášce, a my tak můžeme asistenta s velkým zájmem o hru na hudební nástroj umístit na konzervatoř nebo na školu se školním sborem a orchestrem, aktivního volejbalistu přiřadíme ke škole, která má kroužek volejbalu a prvoligový volejbalový tým ve městě. Podrobné zpracování přihlášky, kterou škola posílá je tedy velmi důležité pro výběr vhodného asistenta nebo asistentky, kteří se rychle začlení v novém prostředí. Je proto vhodné v žádosti detailně popsat společenské, kulturní i sportovní aktivity, do kterých se škola zapojuje, i další zajímavé akce v regionu.
Důležitým hlediskem pro nás je i počet anglicky hovořících členů pedagogického sboru, se kterými může asistent nebo asistentka komunikovat v angličtině, trávit volný čas, kteří mohou asistenty např. doprovodit do banky, na poštu nebo k lékaři. Je třeba si uvědomit, že asistenti jsou na začátku pobytu v nelehké situaci, protože jsou v nové zemi, v neznámém městě a nehovoří místním jazykem. Pomoc kolegů nebo i studentů je proto zásadní pro úspěšnou integraci asistentů do nového prostředí. Další společné aktivity navíc mohou zvýšit dopad pedagogické činnosti asistentů.
V případě dotazů k programu se obracejte na koordinátorku programu Kristýnu Džmuráňovou.