Chci získat asistenta pro výuku angličtiny

Často kladené otázky

Mají asistenti pedagogické vzdělání?
Většina asistentů nemá pedagogické vzdělání. Asistenti mají obvykle ukončené bakalářské studium, které je v USA čtyřleté a obecné. Někteří asistenti mají však již ukončené i magisterské studium různých oborů včetně učitelství, a někteří mají dokonce za sebou učitelskou praxi na amerických základních nebo středních školách. Většina asistentů má zkušenosti s vyučováním amerických reálií nebo anglického jazyka, mnoho z nich navíc působilo v roli mentorů a poradců v různých doučovacích centrech. Zkušenosti s prací s mladšími studenty navíc mají z letních táborů, vedení různých kroužků a praxí s dětmi, které doma mluví jinak než anglicky. Zkušenosti a dovednosti každého asistenta/asistentky jsou jiné. Obecně lze říct, že se rozhodně nejedná o učitele s praxí, ale o absolventy prestižních amerických univerzit, kteří mají velmi bohaté zkušenosti, jsou flexibilní a citliví ke kulturním rozdílům.

Jak je práce s asistenty časově náročná?
Je třeba počítat s tím, že práce s asistentem/asistentkou je v každém případě práce navíc. Zejména před příjezdem asistentů je třeba vyplnit několik formulářů k vízové žádosti. Dále je třeba poohlédnout se po ubytování v blízkosti školy. V prvních týdnech je záhodno věnovat se asistentovi nebo asistentce i nad rámec výuky, aby si zvykli v nové zemi, zorientovali se ve městě, zařídili si volnočasové aktivity (sport, kultura, výlety, cestování). Někteří mentoři a další členové pedagogického sboru občas i pozvou asistenta/asistentku na víkend, na hon, na hory, na výlet. Pokud si asistenti s mentory dobře rozumí, nejedná se ani tak o „práci navíc“, ale spíše o vzájemné poznávaní, příležitost k získání spousty informací o jiné zemi a kultuře a často také k získání přátelství, které nezřídka trvá déle než školní rok. Ideální proto je, když škola pro tuto činnost vybere osobu která má o tento způsob roční spolupráce zájem a vnímá úlohu mentora/mentorky jako příležitost k vlastnímu profesnímu i osobnímu rozvoji.

S jakými mimořádnými výdaji spojenými s působením asistenta ve výuce by měla škola počítat?
Stipendium asistentům pokryje veškeré náklady na život v České republice – pronájem bytu, strava, výdaje na cestování po ČR, přiměřené kapesné. Škole tak z působení asistenta na škole nevyplývají žádné finanční povinnosti. Je však třeba počítat s drobnými jednorázovými výdaji jako např. cesta mentora na přípravný seminář v Brně a zpět (asistentům cestovné hradíme). Fulbrightova komise nemá prostředky na finanční odměnu pro mentory, je na zvážení vedení školy, zda a jak mentora/mentorku za celoroční práci ohodnotí.

Aktuality

Stipendium pro pracovníky neziskových organizací otevřeno

Fulbrightova komise poskytuje zejména stipendia akademickým pracovníkům, ale již mnoho let je nám potěšením podporovat i vedoucí pracovníky z neziskových organizací. Potřebujete inspiraci v USA u podobně zaměřené organizace  a nebo pár měsíců na univerzitě? Neváhejte nás kontaktovat a domluvte si konzultaci, kde vám toto

Fulbright Specialist: projekty plně hrazené ECA

Rozšiřujeme počet Fulbright Specialist až o 3 projekty plně hrazené z prostředků ECA Nabídka platí pro projekty v těchto oborech: Climate Change;  Cyber Security and IT; Disaster Response;  DEIA (Diversity, Equity, Inclusion, and Access); Entrepreneurship;  Media Literacy/Countering Disinformation;  Public Administration; Public/Global Health (including Mental Health); STEM

FLTA Program for Ukrainian Citizens

Fulbright Foreign Language Teaching Assistant Program (FLTA) The Fulbright Program in Ukraine is seeking candidates for the FLTA program. Fulbright is a U.S. academic exchange program established in 1946. Since 1992 Fulbright Ukraine has supported over 1000 Alumni from Ukraine. The FLTA program is a