Chci získat asistenta pro výuku angličtiny

Často kladené otázky

Mají asistenti pedagogické vzdělání?
Většina asistentů nemá pedagogické vzdělání. Asistenti mají obvykle ukončené bakalářské studium, které je v USA čtyřleté a obecné. Někteří asistenti mají však již ukončené i magisterské studium různých oborů včetně učitelství, a někteří mají dokonce za sebou učitelskou praxi na amerických základních nebo středních školách. Většina asistentů má zkušenosti s vyučováním amerických reálií nebo anglického jazyka, mnoho z nich navíc působilo v roli mentorů a poradců v různých doučovacích centrech. Zkušenosti s prací s mladšími studenty navíc mají z letních táborů, vedení různých kroužků a praxí s dětmi, které doma mluví jinak než anglicky. Zkušenosti a dovednosti každého asistenta/asistentky jsou jiné. Obecně lze říct, že se rozhodně nejedná o učitele s praxí, ale o absolventy prestižních amerických univerzit, kteří mají velmi bohaté zkušenosti, jsou flexibilní a citliví ke kulturním rozdílům.

Jak je práce s asistenty časově náročná?
Je třeba počítat s tím, že práce s asistentem/asistentkou je v každém případě práce navíc. Zejména před příjezdem asistentů je třeba vyplnit několik formulářů k vízové žádosti. Dále je třeba poohlédnout se po ubytování v blízkosti školy. V prvních týdnech je záhodno věnovat se asistentovi nebo asistentce i nad rámec výuky, aby si zvykli v nové zemi, zorientovali se ve městě, zařídili si volnočasové aktivity (sport, kultura, výlety, cestování). Někteří mentoři a další členové pedagogického sboru občas i pozvou asistenta/asistentku na víkend, na hon, na hory, na výlet. Pokud si asistenti s mentory dobře rozumí, nejedná se ani tak o „práci navíc“, ale spíše o vzájemné poznávaní, příležitost k získání spousty informací o jiné zemi a kultuře a často také k získání přátelství, které nezřídka trvá déle než školní rok. Ideální proto je, když škola pro tuto činnost vybere osobu která má o tento způsob roční spolupráce zájem a vnímá úlohu mentora/mentorky jako příležitost k vlastnímu profesnímu i osobnímu rozvoji.

S jakými mimořádnými výdaji spojenými s působením asistenta ve výuce by měla škola počítat?
Stipendium asistentům pokryje veškeré náklady na život v České republice – pronájem bytu, strava, výdaje na cestování po ČR, přiměřené kapesné. Škole tak z působení asistenta na škole nevyplývají žádné finanční povinnosti. Je však třeba počítat s drobnými jednorázovými výdaji jako např. cesta mentora na přípravný seminář v Brně a zpět (asistentům cestovné hradíme). Fulbrightova komise nemá prostředky na finanční odměnu pro mentory, je na zvážení vedení školy, zda a jak mentora/mentorku za celoroční práci ohodnotí.

Aktuality

Essay Writing July 9 3pm NYU Abu Dhabi

Essay Writing Workshop s NYU Abu Dhabi

9. července v 15:00 proběhne webinář k psaní esejí. Během webináře budete mít příležitost dozvědět se více o síti New York University, kampusu v Abú Dhabí a procesu přijímacího řízení. Zaměříme se na důležitou část přihlášky: College Essay – váš příběh! Prezentace obsahuje užitečné tipy

Uzavřená knihovna 8. července, otevřena 9. července

Ve středu 8. července bude naše knihovna i celá kancelář výjimečně uzavřena. Čeká nás totiž strategické plánování. Knihovna bude místo toho otevřena ve čtvrtek 9. července od 10:00 do 17:00. Pošlete nám e-mail na advisor@fulbright.cz s případnými dotazy týkajícími se této změny nebo si přijďte

IIE Centennial Fellowships 2020/2021: Uzávěrka 20.července 2020

IIE Centennial Fellowship na 2020/2021 je otevřen. Stipendia jsou určena pro absolventy Fulbrightova programu ve všech oborech. Projekty na rok 2020/2021 musí být zaměřeny na COVID-19 krizi a řešení témat s ní spojených. Více informací a link na přihlášku najdete zde.