Chci získat asistenta pro výuku angličtiny

Často kladené otázky

Mají asistenti pedagogické vzdělání?
Většina asistentů nemá pedagogické vzdělání. Asistenti mají obvykle ukončené bakalářské studium, které je v USA čtyřleté a obecné. Někteří asistenti mají však již ukončené i magisterské studium různých oborů včetně učitelství, a někteří mají dokonce za sebou učitelskou praxi na amerických základních nebo středních školách. Většina asistentů má zkušenosti s vyučováním amerických reálií nebo anglického jazyka, mnoho z nich navíc působilo v roli mentorů a poradců v různých doučovacích centrech. Zkušenosti s prací s mladšími studenty navíc mají z letních táborů, vedení různých kroužků a praxí s dětmi, které doma mluví jinak než anglicky. Zkušenosti a dovednosti každého asistenta/asistentky jsou jiné. Obecně lze říct, že se rozhodně nejedná o učitele s praxí, ale o absolventy prestižních amerických univerzit, kteří mají velmi bohaté zkušenosti, jsou flexibilní a citliví ke kulturním rozdílům.

Jak je práce s asistenty časově náročná?
Je třeba počítat s tím, že práce s asistentem/asistentkou je v každém případě práce navíc. Zejména před příjezdem asistentů je třeba vyplnit několik formulářů k vízové žádosti. Dále je třeba poohlédnout se po ubytování v blízkosti školy. V prvních týdnech je záhodno věnovat se asistentovi nebo asistentce i nad rámec výuky, aby si zvykli v nové zemi, zorientovali se ve městě, zařídili si volnočasové aktivity (sport, kultura, výlety, cestování). Někteří mentoři a další členové pedagogického sboru občas i pozvou asistenta/asistentku na víkend, na hon, na hory, na výlet. Pokud si asistenti s mentory dobře rozumí, nejedná se ani tak o „práci navíc“, ale spíše o vzájemné poznávaní, příležitost k získání spousty informací o jiné zemi a kultuře a často také k získání přátelství, které nezřídka trvá déle než školní rok. Ideální proto je, když škola pro tuto činnost vybere osobu která má o tento způsob roční spolupráce zájem a vnímá úlohu mentora/mentorky jako příležitost k vlastnímu profesnímu i osobnímu rozvoji.

S jakými mimořádnými výdaji spojenými s působením asistenta ve výuce by měla škola počítat?
Stipendium asistentům pokryje veškeré náklady na život v České republice – pronájem bytu, strava, výdaje na cestování po ČR, přiměřené kapesné. Škole tak z působení asistenta na škole nevyplývají žádné finanční povinnosti. Je však třeba počítat s drobnými jednorázovými výdaji jako např. cesta mentora na přípravný seminář v Brně a zpět (asistentům cestovné hradíme). Fulbrightova komise nemá prostředky na finanční odměnu pro mentory, je na zvážení vedení školy, zda a jak mentora/mentorku za celoroční práci ohodnotí.

Aktuality

Scholar-In-Residence grant pro dr. Ivana Puše z Palackého Univerzity

Mladý historik dr. Ivan Puš uspěl v programu S.I.R. na University of Houston, Department of History, kde bude učit kurzy zaměřené na dějiny střední a východní Evropy. Gratulujeme ! Program SIR podporuje internacionalizaci univerzit v USA, které nejsou primárně ve středu zájmu zahraničních vědců. O

Příprava na maturitu s rodilými mluvčími

Naši bývalí asistenti ve výuce angličtiny pro české maturanty připravili online hodiny na maturitní témata, která se týkají USA. Čeští studenti a jejich učitelé si tak obvyklou výuku mohou zpestřit o online lekce vedené rodilými mluvčími. Do prosincových online lekcí na téma “U.S. Holidays” se

January 13 webinar Interviewing for US Universities and Scholarships

Webinář 13. ledna: Interviewing for US Universities and Scholarships

Join our webinar to learn about the process and best practices for interviewing for US universities and scholarship applications. After this webinar you will be fully prepared to interview for both US university and scholarship applications! Registrujte se zde. Informace na Facebook zde. Speakers Mariel