Chci získat asistenta pro výuku angličtiny

Často kladené otázky

Mají asistenti pedagogické vzdělání?
Většina asistentů nemá pedagogické vzdělání. Asistenti mají obvykle ukončené bakalářské studium, které je v USA čtyřleté a obecné. Někteří asistenti mají však již ukončené i magisterské studium různých oborů včetně učitelství, a někteří mají dokonce za sebou učitelskou praxi na amerických základních nebo středních školách. Většina asistentů má zkušenosti s vyučováním amerických reálií nebo anglického jazyka, mnoho z nich navíc působilo v roli mentorů a poradců v různých doučovacích centrech. Zkušenosti s prací s mladšími studenty navíc mají z letních táborů, vedení různých kroužků a praxí s dětmi, které doma mluví jinak než anglicky. Zkušenosti a dovednosti každého asistenta/asistentky jsou jiné. Obecně lze říct, že se rozhodně nejedná o učitele s praxí, ale o absolventy prestižních amerických univerzit, kteří mají velmi bohaté zkušenosti, jsou flexibilní a citliví ke kulturním rozdílům.

Jak je práce s asistenty časově náročná?
Je třeba počítat s tím, že práce s asistentem/asistentkou je v každém případě práce navíc. Zejména před příjezdem asistentů je třeba vyplnit několik formulářů k vízové žádosti. Dále je třeba poohlédnout se po ubytování v blízkosti školy. V prvních týdnech je záhodno věnovat se asistentovi nebo asistentce i nad rámec výuky, aby si zvykli v nové zemi, zorientovali se ve městě, zařídili si volnočasové aktivity (sport, kultura, výlety, cestování). Někteří mentoři a další členové pedagogického sboru občas i pozvou asistenta/asistentku na víkend, na hon, na hory, na výlet. Pokud si asistenti s mentory dobře rozumí, nejedná se ani tak o „práci navíc“, ale spíše o vzájemné poznávaní, příležitost k získání spousty informací o jiné zemi a kultuře a často také k získání přátelství, které nezřídka trvá déle než školní rok. Ideální proto je, když škola pro tuto činnost vybere osobu která má o tento způsob roční spolupráce zájem a vnímá úlohu mentora/mentorky jako příležitost k vlastnímu profesnímu i osobnímu rozvoji.

S jakými mimořádnými výdaji spojenými s působením asistenta ve výuce by měla škola počítat?
Stipendium asistentům pokryje veškeré náklady na život v České republice – pronájem bytu, strava, výdaje na cestování po ČR, přiměřené kapesné. Škole tak z působení asistenta na škole nevyplývají žádné finanční povinnosti. Je však třeba počítat s drobnými jednorázovými výdaji jako např. cesta mentora na přípravný seminář v Brně a zpět (asistentům cestovné hradíme). Fulbrightova komise nemá prostředky na finanční odměnu pro mentory, je na zvážení vedení školy, zda a jak mentora/mentorku za celoroční práci ohodnotí.

Aktuality

USA Study Arts Programs in the USA

Webinář 14. října: Study Arts Programs in the USA

14. října v 16:00 This webinar will present the range of arts programs and opportunities for higher level study of the arts at US colleges and universities. Participants will include US university representatives and faculty members, and Czech students and alumni of US university programs.

NYFA Logo

InstaLIVE 12. října: New York Film Academy

V pondělí 12. října v 16:00 představíme další americkou univerzitu na našem Instagramu @educationusaczechfulbright. Tentokrát to bude NYFA (New York Film Academy), která sídlí v NYC a Los Angeles! Sledujte nás @educationusaczechfulbright. Další InstaLIVE tam jsou na našem IGTV. Poradenské centrum EducationUSA Fulbrightovy komise je

23 zaří USA Universities in COVID webinar

Webinář 23. zaří: US Universities in the Time of Covid-19

Již dneska v 17:00! Do you want to understand what’s happening in the US? Hear first-hand from 6 different US colleges and universities about how the coronavirus has affected their campuses and admissions processes for the upcoming academic year and admissions cycle. Registrace zde. After