Chci získat asistenta pro výuku angličtiny

Role mentora/mentorky

Pro úspěšné fungování Fulbrightova Programu asistentů ve výuce angličtiny je zcela zásadní pravidelná, otevřená a dobrá spolupráce mentorů s asistenty. Jak uvidíte v níže uvedeném seznamu doporučení, tato spolupráce jednoznačně přesahuje prostor školních lavic a kabinetů. Vaše škola nejlepších výsledků programu dosáhne, pokud asistenta nebo asistentku začlení do pedagogického sboru a do komunity ve městě, pokud asistentovi/asistentce nabídne účast na společných víkendových aktivitách a zprostředkuje kontakt s vrstevníky. Čas asistentů se studenty můžete velmi efektivně rozšířit zapojením asistentů do mimoškolních aktivit, debatním kroužkem, pozváním asistenta na lyžařský výcvik, ples nebo školní výlet. Role mentora/mentorky je náročná a vyžaduje hodně času navíc. Před podáním žádosti proto školám doporučujeme důkladně zvážit, zda je určená osoba schopná a ochotná tento čas navíc asistentovi nebo asistentce věnovat. Ze zkušeností víme, že desetiměsíční spolupráce mentorů s asistenty je pro většinu zúčastněných skvělou zkušeností umožňující vlastní profesní rozvoj, bližší seznámení s novou kulturou a nezřídka navázání dlouhotrvajících přátelství. K úspěchu je však třeba oboustranná tolerance, trpělivost a ochota k dialogu.


Mentor/mentorka

Je hlavní kontaktní osobou pro asistenta/asistentku ve výuce angličtiny na škole.

Komunikuje s asistentem/asistentkou již před příjezdem do České republiky, ideálně e-mailem. S asistentem/asistentkou řeší praktické otázky týkající se ubytování, výuky, dalších seminářů a možnosti mimoškolních aktivit.

Představí program kolegům a vedení školy. Poskytne kolegům k náhledu stručný profil asistenta/asistentky v češtině. Zváží umístění profilu na nástěnku v učebně angličtiny.

Pomáhá asistentovi/asistentce zvládnout dopravu z letiště do města určení – pomůže vyhledat dostupný dopravní spoj nebo vyzvedne asistenta/asistentku na letišti.

Ukáže asistentovi/asistentce školu, seznámí asistenta/asistentku s dalšími členy pedagogického sboru, zejména s kolegy angličtináři, s vedením školy a s osobami zabývající se výchovou a chováním studentů.

Ukáže asistentovi/asistentce město nebo (ještě lépe) tímto úkolem pověří skupinu studentů.

Sestavuje a během roku případně upravuje rozvrh asistenta/asistentky.

Dohlíží na spolupráci asistenta/asistentky s dalšími kolegy angličtináři během celého roku.

Poskytuje asistentovi/asistentce pravidelnou zpětnou vazbu na jeho/její hodiny.

Pomáhá asistentovi/asistentce se začleněním do městské komunity – doporučí kulturní, sportovní, turistické aktivity v okolí, upozorní na probíhající festivaly, trhy apod.

Doporučí asistentovi/asistentce možné víkendové aktivity, a sice zejména během prvních měsíců. V rámci svých možností zváží seznámení asistenta/asistentky se svou rodinou, se svými přáteli.

Pokusí se asistenta/asistentku seznámit s vrstevníky ve městě.

Zamýšlí se nad tím, jak asistentovi/asistentce přiblížit místní kulturu, zvyky a tradice. Ideální je, když různí členové pedagogického sboru nebo i studenti asistenta/asistentku zvou na různé akce (např. cyklovýlet, rybaření, výlet na chatu, hon, zábava, návštěva sklípku).


Aktuality

Co je nového v komisi?

Ano, máme pro Vás několik jarních novinek. Ve Fulbrightově komisi máme dvě posily, o nich se dozvíte například tu. V současné době se chystáme na setkání se všemi českými stipendisty na rok 2019-20, je jich celkem 31. A s jakými projekty uspěli? Na to se

Hudba s Fulbrightem – Ravi Kittappa

Všechny srdečně zveme 14. března na koncert FAMA quartetu do kostela sv.Vavřince, v jehož rámci zazní i kompozice Raviho Kittappy, našeho PhD studenta, který letos působí na AMU v Praze. Gratulujeme k uvedení a těšíme se.